Is CrossFit iets voor mij?

Ja! Jouw behoeftes en die van een Olympische atleet verschillen van niveau, niet van soort. Meer kracht, power, uithoudingsvermogen, flexibiliteit, coördinatie, behendigheid, snelheid en balans zijn belangrijk voor zowel ’s werelds beste atleet als voor onze grootouders.

Natuurlijk kunnen ze niet allebei met hetzelfde gewicht belast worden. Doormiddel van progressies (moeilijkere varianten) en regressies (makkelijkere varianten) kunnen ze beide op hun eigen niveau effectief trainen.

Hoe merk ik resultaat?

Iedereen houdt zijn of haar resultaten bij in een schrift. Denk hierbij aan de tijd, het gewicht, de afstand of de herhalingen behaald in een WOD.

Ook wordt er gebruik gemaakt van benchmark (ijkpunt) WOD’s welke om de zoveel tijd terugkeren. Door het structureel bijhouden van je resultaten krijg je inzicht in je vorderingen en wordt duidelijk in welke onderdelen je goed bent en welke nog wat meer training vergen.

Daarnaast bieden de alom bekende spiegel en weegschaal ook een goede feedback. Je zult merken dat je er na verloop van tijd niet alleen fitter uit ziet, maar je ook gezonder en krachtiger voelt!

Meld je vandaag nog aan voor het Newborn Primate Program.

Bekijk ook onze vechtsporten en ondersteunende sporten

Heb je vragen of wil je graag andere zaken bespreken, neem dan contact op. We doen ons best om je verder te helpen.