Gymnastics

Binnen CrossFit beschouwen we alle oefeningen die worden uitgevoerd met het eigen lichaamsgewicht, als gymnastics. Denk hierbij aan air squats, push ups en pull ups. Ook gevorderde bewegingen als de bar- of ring muscle up, front lever en single leg squats vallen hieronder.

Kracht, stabiliteit en techniek

De basis van de gymnastics training ligt in het verbeteren van de kracht, stabiliteit en techniek. We vinden het daarbij niet alleen belangrijk of je van A naar B komt, maar vooral ook hoe je er komt. Tijdens deze training gebruiken we onder andere:

  • Ringen en TRX suspension trainers
  • Pull up stangen en dipsteunen
  • Parallel bars en plyo boxen

Beginners & Pro's

  • Is het jou nog nooit gelukt jezelf op te trekken aan een stang?
  • Wil je betere resultaten in jouw CrossFit trainingen?
  • Altijd al eens die muscle up willen leren?

Onze gymnastics training is zeer geschikt voor zowel beginnende als vergevorderde atleten. Voor alle oefeningen bestaan er progressies (moeilijkere varianten) en regressies (makkelijkere varianten) waardoor eenieder op zijn eigen niveau kan werken en voldoende wordt uitgedaagd.

Variatie in training

Momenteel bieden we twee gymnastics trainingen. Hoewel we een aantal basisoefeningen met regelmaat laten terugkomen, zorgen we er in de planning voor dat er voldoende variatie is. We hanteren een zes weken planning waarin telkens een thema centraal staat en waar tijdens de trainingen naartoe wordt gewerkt.

Naarmate de tijd vordert en je structureel blijft komen, zie je het resultaat toenemen in zowel je trainingen, als in het dagelijks leven.

Wanneer kan ik beginnen?

Deze week nog! Ben je geïnteresseerd om mee te doen? Laat het ons weten. Voor de gymnastics training hoef je niet eerst het New Born Primate Program te volgen. Maak dus meteen gebruik van twee gratis proeflessen.

Bekijk ook onze vechtsporten of lees meer over CrossFit

Heb je vragen of wil je graag andere zaken bespreken, neem dan contact op. We doen ons best om je verder te helpen.